c-kitوافزایش تولید انسولین در افراد دیابتی

دانشمندان به نقش اساسی گیرنده ای بنام   c-kitدر تولید وعملکرد سلولهای بتا دست یافتند این کشف نقش مهمی در مدیریت دیابت خواهد داشت.

در این تحقیق مشخص گردید که بیان بیش از حد  c-kit نه تنها سبب تولید بیشتر انسولین می باشد بلکه تأثیرات اولیه ی رژیم های پرچرب را بر دیابت خنثی می کند.

 دیابت یکی از شایع ترین بیماریهای متابولیکی است که میلیونها نفر از انسانها را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد این بیماری سبب ایجاد عوارض بسیار دیگری نیز می شود.

یکی از اصلی ترین نقص هایی که این بیماری ایجاد می کند از دست دادن سلولهای بتا در جزایر لانگرهانس است.

پرفسور wangو fengو همکارانش برای اولین بار با تولید موشهای ترانس ژنیک که C-Kil WV  نام دارند تولید c-kitرا به خصوص در سلولهای بتا افزایش دادند . دکتر wangمی گوید: زمانیکه c-kitبیشتر تولید می شود ما امیدواریم که عملکرد سلولهای بتا و بقا آنها بهتر شود.

او می افزاید شما حتی می توانید موشهای جهش یافته c-kit را از ابتلا به دیابت نجات دهید و آنها را در برابر عوارض رژیم های پرچرب بروی سلولهای بتا محافظت کنید. این یافته ها برای اولین بار منتشر می شوند.

دکتر wangمی گوید: تحقیقات جدید بروی c-kitو مکانیزیم آن راه را برای ایجاد استراتژی جدید برای حفظ و برگرداندن عملکرد سلولهای بتا برای درمان دیابت نوع 1 و 2 هموار می کند. یافته های این تحقیق در شماره ی آگوست مجله ی Diabetologiaبه چاپ خواهد رسید.

منبع: in. lifestyle.yahoo.com